Kachní let

Citroenem 2CV do Saint Petersburgu

Autem do pobaltí a Ruska

Cestovat autem je oproti vlaku nebo autobusu pohodlnější. Aspoň co se volnosti týká. O to víc se ale musí řidič připravit před jízdou - zjistit odlišnosti v dopravních předpisech, zvycích na silnicích, dálniční poplatky,...

Na tomto místě bych proto chtěl sepsat informace, které se mi podařilo získat. Pobaltské státy jsou součástí EU, takže moc rozdílů není třeba očekávat. Horší to bude v Rusku, kde je údajně i pro řidiče otrlého z naší D1 dusno.

Povinná výbava

Kromě položek povinných v ČR je to navíc (jak v pobaltí, tak v rusku) hasící přístroj. Dále povezeme ještě jednu extra rezervu, protože už v Polsku měli některé posádky problém sehnat pneumatiky na citroen.

Předpisy

Rychlostní limity jsou podobné těm našim (Rusko - 60 / 90 / 110 km/h, pobaltí - 50 / 90 /110 km/h). Je nutné svítit celý den a jezdit připoutaný. Za jízdy se nesmí telefonovat ani pít alkohol. Ve velkých ruských městech se nesmí odbočovat vlevo, pokud to není u křižovatky výslovně uvedeno!

Sepsal Dalibor 9.7.2011

Komentáře

Nikdo ještě komentář nevložil.

Váš komentář



2 CVoci

Na cestu se vydáme Citroenem 2CV, pro který se pro jeho charakteristické naklánění v zatáčkách vžilo pojmenování „Kachna“. Značnou část své popularity získala díky filmům o četnících s Louis de Funèsem.

Kdo jsme? Dva cvoci, kteří se rozhodli ve čtvrt století starém kabrioletu dojet do Petrohradu.

Pavel Wertheimer
Studuje Strojní fakultu VUT v Brně, je z Olomouce.

 

Dalibor Šulc
Je studentem stejné fakulty, bydlí v Břeclavi.

 

 

Sponzoři

Chcete-li naši cestu podpořit, můžeme vám na oplátku nabídnout reklamní prostor na autě a na tomto webu. Pro bližší informace nás prosím kontaktujte.

 

© 2011 | Kontakt